Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Whole lot of Metallica!

Av Magnus - 9 mars 2009 21:20

Vilken resa mina senaste tre dagar varit. Slutade tidigt i fredags från jobbet, körde på som tusan tills päronen kom, dock väldigt sent.


Alice och jag stod för matlagningen när mamma Stina var på gymmet med polis Fredrik.

min assistent 


ser ut som en djur jag dödat, fläskfile i tacoskrydda-kostym


Vi drack en flaska vin och lyssnade på metallica, jag å Stina alltså, Alice sov!


På lördagen var det full aktivitet redan tidigt på morgonen, men för att hoppa över transportvägen...and cut to the chase.

shit va gamla vi ser ut att vara


Sen kom vi till ett mysigt hotell, tegnérlunden hette det. Härligt!

det är jobbigt att åka tåg


för en lyckad kväll, whiskey, öl och massa hundralappar


bevis på att jag var där


whiskey är ju så gott 


Sen tog vi tunnelbanan, fyllde magen med kött och sen gick vi in i GLOBEN!


laddade, vi fick stå å vänta även om vi var sena


Jag har sett Metallica sex gånger (denna inräknad) och jag tror detta var en av de bästa konserterna jag varit på med dom. Jag såg hur bra som helst, ljudet var riktigt bra och jag mådde hur bra som helst!


James, en true rocker 


Tycker synd om James som antagligen spydde/bajade som en kalv hela söndagen.


Efteråt gick vi till en pub/klubb och drack mer öl, sen gick vi hem till hotellet och drack mer öl.


På en irish pub


Sen somnade jag och Stina innan vi hade lagt huvudet på kudden, då var klockan efter 3. Så sent har inte jag lagt mig på över 2½år.


Upp tidigt nästa dag för att äta frukost, jag åt så sjukt mycket:

2 mjuka med ost och skinka

2 ägg

1 tallrik med yoghurt, bran flakes och torkad banan

3 pannkakor med sylt och keso

2 glas apelsin juice

2 kaffe

och detta var bara till frukost, min favoritmåltid!


Sen tog vi på oss finkläderna och gick ner på stan. Jag gick in på MQ och hittade en kofta, kanske inte min stil alls, men tänkte att nån gång måste även jag bli vuxen. Hittade även en kavaj, men beslutade att titta lite mer i stan innan jag slog till.

Man e la turist


Åt en grillad chiabata med lax i gamla stan och Johanna åt sveriges största kanelbulle. Såg riktigt god ut. En liten rolig händelse var att jag fick lösa ut Stina i en affär, hon hade köpt kjol och smycken, sen när hon skulle betala funka inte hennes kort! Oops! Vilken tur att mitt gjorde det! Fick en puss på kinden som tack.

Ni vet kavajen på MQ. Stina frågade när vi var på väg hem om jag ville titta på den. Men då var jag frusen, trött i ben, värk i fötter, törstig, kissnödig och inte alls på humör för att prova kläder. Snacka om att jag ångrar mig idag. Men det finns ju MQ i Eskilstuna med.


När vi klivit på tåget, hann jag läsa 1/3 av aftonbladet innan jag vaknade i strängnäs. Vi sov som stockar!


Väl hemme mötte pappa Jan upp. Film och pizza fick avrunda min fullspäckade med underbara och härliga helg.


Idag måndag är jag kompledig och har bara orkat med en kort löpartur, städning av dotters rum och tillagning av lunch och middag. Nu ska jag ta en frukt och störa min fru i hennes lilla värld, cityakuten. Vad ska hon få, en puss, klapp på skinkan, nyp i kinden eller ett hångel?!


Fortsättning följer....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus - 16 mars 2009 22:29

Eftersom man inte får ha hur många bilder man vill på denna blogg utan att betala eftersom det är en gratis tjänst har jag hittat en ny adress.   intebarapappa.blogg.se   kom ihåg att ändra i er reklam och era favoriter!!!   Så välkommen till inteba...

Av Magnus - 10 mars 2009 21:10

  GRATTIS Peter....snart är du 30...

Av Magnus - 10 mars 2009 20:58

Idag har jag inte gjort något märkvärdigt...se nedan för ett otroligt glamoröst småbarnspappa liv:   * jobbat, * tränat bröst och biceps, * ätit middag med familjen, super god chili con carne * duschat med Alice och Max (docka), * titta på spöket ...

Av Magnus - 9 mars 2009 21:49

jo, jag tog ett äpple och gav min fru ett hångel. Efter en stund tog hon bort huvudet,   -Vad är det, sa jag, stör jag eller?   - Ja, faktiskt. Fick jag till svar.   Ha, där ser man....inget hångel eller nåt annat kul med henne måndagar mellan 21.0...

Av Magnus - 3 mars 2009 21:55

Idag åkte jag buss till och från jobbet. Det är rätt skönt, man läser lite, sover lite, lyssnar lite på musik. Det är varmt och skönt och man blir inte blöt. Ja, men 7 000:- på ett år är mindre kul!   Tränade efter jobbet, snabbt och effektiv, tog i ...

Presentation

Omröstning

När jag slutar på mitt jobb. Vem ska stå för avskedsfikan?
 Jag
 mina kollegor
 min chef

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards