Alla inlägg under januari 2009

Av Magnus - 26 januari 2009 20:52

Var ett tag sen jag skrev, så nu är det dags! Det har varit en lugn helg, frun har jobbat halva och den andra halvan har vi slappat!


På fredagskvällen när frun åkt och jag städat undan hemma, tog jag min en lång time-out i soffan med popcorn och riktig actionrulle!

det var riktigt gott!!


Sen lördagen åkte jag å Alice till badhuset, vi lekte hela dagen sen busade vi hemma och på kvällen åt vi hemmagjorda hamburgare! Det var familjen värda! Fick även lite kvalité-tid med frugan!


Söndagen var lugn, jag å Alice hälsade på en kompis från gymmet, frugan hade pass på WC. Sen på kvällen gjorde jag kyckling spett med pasta och wokade grönsaker, skit gott och SÅ jäkla nyttigt! Sen ville Alice bada med mig, det slutade så här:


det är Alice som gjort mitt skägg, vi hade mega-kul


Helgen kan sammanfattas med mycket vila och mycket ALICE!


Idag, måndag, jobb som vanligt, men vi åkte till isstadion, så det var bära barn, knyta skridskor, upp, ner, böja, fram, tillbaka. Gratis träning?
Summan: skitkul

Nackdelen: Fuckin crap lunch, två 45grams hamburgare på torrt bröd och inget till.


Efter jobbet ner till gymmet,


Efter två set så kände jag, det här kommer aldrig gå, blodsockret i botten, jag måste ha en frukt. Men det hade dom slutat med, så jag köpte en sån där sport-bar med massa proteiner å skräp, men tro´t eller inte, jag fick energi å kickade in troligtvis årets bästa pass! Höjde på ALLT jag körde; ben och rygg plus lite biceps. Vet inte om det beror på pillren min bror gav mig, energi-baren eller bara min vilja. Shit the same, nåt var det som gjorde att det funkade!


Imorgon vila, sen på onsdag bär det av igen! LÄNGTAR! det var längesen jag längtade till gymmet!

sköna märken efter vadpressen, det var TUNGT.


lätt å hitta nåt att äta när kylskåpet ser ut så här.

Av Magnus - 23 januari 2009 21:00

En lugn träningsdag, lite mys med familjen på kvällen med lasagne (favvo) och glass till efterrätt!


Nu är frun på jobbet å dottern i sängen så det blir film, soffa och popcorn! Imorgon badhus med grannar å dotter, det lär bli ett rent träningspass, å visa sig i badbyxor! Mmmm, åh vad roligt!


Har hittat ett kort som jag gjorde om till idolkort, om jag blir sån där amerikansk wrestler-nisse! Vad tycker ni jag ska heta?!?!?!



Av Magnus - 22 januari 2009 20:40

En snabbis förbi gymmet ikväll, Stina skulle iväg å jobba och jag skulle åka buss hem. Men det hanns med lite bröstmuskler och biceps.

Tyvärr var det inte så mycket fina tjejer att titta på utan mest 16åriga killar med för mycket testosteron i sig. De följde blondinen med 10 storlekar för stora bröst som ett pensionärspar följer reseledaren på Mallorca!


Har fått lite pikar av frugan att jag inte har så många bilder på min blogg. Men vad ska jag ta kort på?


Nu är det dusch, lite mat och softa i soffan framför en film som gäller! LÅta musklerna växa!

Av Magnus - 21 januari 2009 21:02

VARFÖR VARFÖR VARFÖR VARFÖR!!!!!! Det är så &"%#&¤&#/"#("#&#%!"%!%!!!//#((#(#/%/#"/¤ irriterande att bara för att man är trött då äter man vilket skit som helst!


Så här såg min dag ut:


Jobbet började sju, sen jobba till halv fyra. åt TVÅ (2) rejäla portioner med kyckling och ris - sjukt gott!

Hämtade frugan och Alice, droppa dom vid huset sen iväg till jobbet igen, kvällsmöte - halv fem till halv sju.

En kopp kaffe, macka med ost och hör och häpna två choklad-bitar! Sen när vi satt oss fick jag av Anna en chokladbit till och innan jag gick hem tog jag en chokladbit till. WHY!!! Det är så OTROLIGT (läses på dalmål) onödigt!!! När jag var vid kassan på ICA övervägde jag att köpa en "nyttig" choklad bit. Men jag bet mig i läppen och lät bli.


Bara för att man är trött och har jobbat i tolv timmar är man då ursäktad avv få äta socker? Kan det bero på att jag sett Kalle och chokladfabriken idag, den filmen gör en sjukt sugen på choklad.


Vet ni hur många gånger jag skrivit choklad i detta inlägg? SJU! Tror ni jag är sugen på choklad (8) eller?? Jag som är kär  i både Fru Merdén och fröken Merdén borde leva på riskakor utan smak, mina endorfiner sprutar som champagnen på SPY bar gör! Den som hittade kakobönan borde torteras med ångkokt-skolmatsals-potatis!


På fredag när Stina jobbar så blir det nog en påse med choklad (9)!

Av Magnus - 20 januari 2009 19:54

Var så taggad att få gå å styrketräna, innan kvällen kom, när jag kom hem efter jobbet hade all motivering försvunnit, men efter maten pusha frugan på, jag bytte om och åkte ner!


Väl nere så körde jag rygg och axlar, med lite triceps! Fy f@n va bra det gick! Kändes som jag inte gjort annat den sista tiden! Även om det var det första riktiga passet på ap-länge.


Vad berodde detta nu på då??

Alt 1. Kreatinet jag fick av min bror är egentligen ryssfemmor.

Alt 2. Sepultura och Testament är bättre träningsmusik än lugna favoriter.

Alt 3. Alla nya unga snygga tjejer som börjat träna.


Allt kändes lätt, jag tog faktiskt tyngre vikter än för ett halvår sen. Sen har jag gått upp nästan ett halv kilo, det är vätska som musklerna bundit nu när jag äntligen kommit igång med allt! Det är så det ska vara!!!!


Torsdag är nästa pass, hoppar kickboxen, måste hänga på trenden nu när jag tycker det är kul, torsdag är roliga muskler oxå, bröst å biceps!

JOFA JOFA JOFA!!!!!! (internt skämt, behövs förklaring?)

Av Magnus - 19 januari 2009 20:49

Det känns som bara dagarna springer förbi utan träning. Igår när min fru kom hem var hon ett ras, la sig i sängen och gick egentligen inte upp förrän det var dags att gå å lägga sig igen.


Inatt, 40grader! Så det var direkt hem från jobbet, ta hand om lillan. Sen så står hemmet stilla när den ena är sjuk. Men hon är helt slut min stora ängel, fick en påse av mig med läsk, glass och halstabletter. Hoppas hon är på fötter! Ska bädda ner henne igen om en stund framför nåt.


Men tillbaka till mig och min träning, vill ni läsa mer om Stina kan ni kolla in hennes blogg, intebaramamma.blogg.se


Imorgon tror jag att jag tar bilen in efter det att jag nattat Alice, kör lite rygg och triceps. Blir det bättre med Stina kanske kickbox på torsdag annars så blir det nån styrka efter nattning. Att jag sen ska på ett personalmöte på ett arbete jag har 1½månad kvar på känns rent av mega-pissigt!


Men i helgen är Stina ledig! Hmm, lite mer då kanske!


Hade en riktig svacka i helgen, blev toksugen på KEBAB! Men som tur va så va frugan med på tåget och sa NEJ!

Ingen riktig ätarhelg som tur va, lite nötter och två chips i fredags och lite bottenskrap lakrits/choklad i lördags. Sen åt jag massa popcorn! Men det är ju "OKEJ"

Av Magnus - 17 januari 2009 14:35

Igår var det en ren jobb dag, 8-16.45, en sväng förbi Tunapark, köpte rosor till frugan och ett munspel till dottern!


Hem, käka en mums-mums, tog en whiskey och en snabb dusch, ner till grannarna och supergod mat. Trevlig kväll med många skratt! Bra för välbefinnandet!


Träning har inte blivit av sen i torsdags, men imorgon ska jag iväg med Daniel vid lunch å lira innebandy, sen kanske jag hänger med Viktor på kvällen och spelar lite mer, vi får se. Jag är ju inte direkt van vid innebandy, eller mina muskler är inte direkt vana, lär få ont både här och där!


Jag grubblar verkligen på om kickboxning är min grej. Det är jättekul, mycket teknik och många bitar att hålla i huvudet. Saken är den att jag kanske får möjlighet till träning två kvällar i veckan, då vill jag bygga muskler, men mest av allt vill jag ta ut mig helt, det ska vara en pöl runt mig. Stå och göra frontsparkar i tre minuter är inte särskilt fysiskt jobbigt. Men samtidigt är det kul att umgås med grannen Andreas, iofs så träffar jag honom i princip varje dag...hmm!

Nu kommer han förresten över på kaffe!


Ikväll är lite av en ätardag...jag har gått ifrån mina mål och unnar mig lite godis ikväll och MASSOR av TACOS!!!

Av Magnus - 15 januari 2009 20:42

Vill börja med att tacka alla som är inne å läser min blogg! Det är jättekul, jag vet inte vilka ni är, för alla besökare kan ju inte vara du mamma. Men jag känner med pushad att skriva och ha något att skriva om. Vilket är lika med att jag måste träna! När ni är inne å läser, gör gärna ett fotspår! 


Japp, andra passet avklarat! Mycket teknik idag, inte lika jobbigt för hjärtat som förra gången.


Jag behöver iof rätt mycket teknik. Lättast är slagen, en spark är mega komplicerad. Det är upp med knäet, träffa med smal ben, vrid i höften, vrid andra foten, tyngdpunkten. Sen när allt det där sitter har man redan blivit knockad för man glömt garden! Shit mannen!

Stackars Andreas som får dras med rookie-Magne!!!!


Det kändes så bra med styrketräningen igår att jag inte vet vilket ben jag ska stå på, satsa på gymmet, variera träningen, satsa mer på kickboxen? Andreas ska gå upp å sparras! Shit, det kan ju inte jag, skulle ligga som en blöt fläck på golvet, konstant!


Men min fru vill inte ha ett köttmonster, så jag fortsätter att variera mig så här, en glad motionär helt enkelt.


För er som undrar har jag lagt spinningen på is, denna termin, jag hoppar in som vikarie om det behövs. Styrketräning och spinning tar liksom ut varandra, jag utvecklas inte, då är det bara slöseri med tid!


Till sommaren blir det förhoppningsvis lite löpning, det vore kul!


Jag har ju mina mål som snart ska vara uppfyllda, eftersom februari närmar sig...vet ni hur svårt det är att gå å lägga sig innan 22!?

Presentation

Omröstning

När jag slutar på mitt jobb. Vem ska stå för avskedsfikan?
 Jag
 mina kollegor
 min chef

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards