Alla inlägg under december 2008

Av Magnus - 31 december 2008 12:31

Som alla andra som vill förändra sitt liv börjar man efter nyår, sluta röka, träna mer, dricka mindre, skaffa familj alla dom där nyårslöftena som ALDRIG hålls. Så jag tänker inte avlägga nåt nyårs löfte, mer än mitt avtal med mig själv. Ett avtal är svårare att bryta, även om det bara är ord som ord.


Det ska bli kul att gå på nyårsfest ikväll, tyvärr jobbar frugan natten och morgondagen lär bli sjukt tröttsam, när Stina sover, Alice leker och jag VILL sova fast inte får. Men en dag om året...so what! Det ska bli mitt nya mantra tror jag, inte ta allt så allvarligt...so what...allt ordnar sig, för eller senare.


Imorgon börjar inte mitt nya liv, för 1januari är väl årets bakisdag, pizzaugnarna går varma, videobutikerna har tomma hyllor. Så fredagen den 2januari, blir det bvc, sen shopping på jack n jones, lite nya kläder kan sporra mig...sen blir det lite tajt med tid, så kanske lite yoga kan pigga upp, ska verkligen ge det en rejäl chans! Men det är i framtiden och mycket har hänt i världen på 48timmar!


Till er som betytt något för mig 2008, älskar er! (Ni vet vilka ni är)


//M

Av Magnus - 30 december 2008 14:17

Hej!


Jag var på gymmet en sväng för första gången på år och dagar. Jag körde rygg och biceps. Det kändes bra, även om musiken inte var bra så kändes det motiverat att vara där, inte en känsla jag haft på länge.


Jag har satt lite mål som ska vara uppnådda till februari:


* Äta godis bara på fredagar och lördagar.

* Styrketräna igenom hela kroppen, varje vecka.

* Ligga i sängen vid tio, minst tre dagar i veckan.


Nyår imorgon, men jag ska för första gången sen jag började fira nyår utan mamma och pappa, inte dricka alkohol. Min fru jobbar natten och i nio av tio fall vaknar lilla Alice 05:50 på nyårsdagen, då vill jag bara vara trött, inte trött och bakis!


//M

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

När jag slutar på mitt jobb. Vem ska stå för avskedsfikan?
 Jag
 mina kollegor
 min chef

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards