Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Och med mig är det...

Av Magnus - 17 februari 2009 20:57

Hade ett otroligt givande samtal med min kära kollega Susanne idag.


Hon sa att under småbarnsåren så är det skit-tungt. Man jobbar heltid, småbarn, dagis, trött, inga pengar och ingen egen tid. Men det är bara att härda ut och ta tillvara på vardagslyxen.


Tack Susanne, jag tror du har gjort så jag orkar!


Vi kan inte spara till Usa-resa, 30års fest, flashiga paket, två bröllop, massa kalas, nya kläder, resor inom sverige, renoveringar. Allt detta på två löner!


I synnerhet inte om man måste vara sjuk eller ta hand om Alice när hon är sjuk!


Nä....fram med vardagslyxen!

 
 
Ingen bild

farmor

18 februari 2009 17:55

det är tuffa år ibland vill man skita i allt men så får man ett leende o en kram av sina små o livet är på topp igen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus - 16 mars 2009 22:29

Eftersom man inte får ha hur många bilder man vill på denna blogg utan att betala eftersom det är en gratis tjänst har jag hittat en ny adress.   intebarapappa.blogg.se   kom ihåg att ändra i er reklam och era favoriter!!!   Så välkommen till inteba...

Av Magnus - 10 mars 2009 21:10

  GRATTIS Peter....snart är du 30...

Av Magnus - 10 mars 2009 20:58

Idag har jag inte gjort något märkvärdigt...se nedan för ett otroligt glamoröst småbarnspappa liv:   * jobbat, * tränat bröst och biceps, * ätit middag med familjen, super god chili con carne * duschat med Alice och Max (docka), * titta på spöket ...

Av Magnus - 9 mars 2009 21:49

jo, jag tog ett äpple och gav min fru ett hångel. Efter en stund tog hon bort huvudet,   -Vad är det, sa jag, stör jag eller?   - Ja, faktiskt. Fick jag till svar.   Ha, där ser man....inget hångel eller nåt annat kul med henne måndagar mellan 21.0...

Av Magnus - 9 mars 2009 21:20

Vilken resa mina senaste tre dagar varit. Slutade tidigt i fredags från jobbet, körde på som tusan tills päronen kom, dock väldigt sent.   Alice och jag stod för matlagningen när mamma Stina var på gymmet med polis Fredrik. min assistent    ser u...

Presentation

Omröstning

När jag slutar på mitt jobb. Vem ska stå för avskedsfikan?
 Jag
 mina kollegor
 min chef

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards